It doesn’t get better, just different

Andra turen avklarad och jag är återigen i mitt kära hem i Fernie. Jag tror det av flera anledningar är dumt och meningslöst att jämföra olika grupper med varandra, och det är av dessa anledningar jag inte heller kommer göra det. Varje resa har sina minnen och unika händelser som tillsammans skapar det som blir ”resan”.

Att jag har haft kul även på denna turen råder det ingen tvekan om. Skidupplevelserna har varit många och fantastiska. Whitewater erbjöd på massor med nysnö och en fantastiskt rolig terräng, vilket faktiskt förvånade mig. Att detta lilla område kunde vara så bra och erbjuda så mycket varierad terräng fick mig att bli positivt överaskad och jag har bytt favoritort från Revelstoke till Whitewater. Revelstokes fördel är den enroma mängd snö som kommer varje år, men med förutsättningen att båda orterna har fått nysnö är Whitewater roligare att åka.

Hur bra Whitewater än må vara så kan det inte konkurrera med resans höjdpunkt – heli-ski. Mitt senaste inlägg skrevs med ruset från dagen färskt i minnet och gav på många sätt en bra bild av hur känslan var just där och då. Förutsättningarna för heli-ski är optimala denna säsongen eftersom det har snöat ofantligt mycket samtidigt som det inte har bildats några lavinfarliga snölager. Det göra att helikoptern kan ta åkarna i stort sett vart som helst utan livsfara och som alla förstår öppnar detta många möjligheter. Under heli-skin hette min grupps chefsguide Dave och för att förklara förutsättningarna använde han frasen: It doesn’t get better, just different.

Det är med samma känsla jag idag tänker tillbaka på mina två inledande resor. Det var relativt stor skillnad mellan gruppernas sammansättning och deltagarnas personlighet, men med båda grupperna hade jag fantastiska upplevelser. Det blir inte bättre, bara annorlunda!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till It doesn’t get better, just different

  1. Pingback: Ett jobb – två verkligheter | livetikanada

Lämna en kommentar