Det går bra nu

Den svenska artisten Petter kom för några år sedan ut med hitlåten Det går bra nu och jag måste hålla med i hans refräng som börjar:

Pengar rullar in som de ska, det går bra nu: Vid den här tidpunkten av månaden får jag precis som de flesta arbetande min lön. Nu är min nuvarande lön långt ifrån den jag tror Petter har i sin åtanke när han skrev texten, men känslan av att pengar rullar in som de ska stämmer även för mig (och andra) med låg inkomst.

Hennesy Moet i mitt glas nu, det går bra nu är nästa textrad och även om mina dryckeskunskaper inte sträcker sig till just det aktuella namnet antar jag att det är någon form av champagne han syftar på. För mig borde Hennesy Moet bytas ut till mjölk, och faktum är att det ger mig en lyxighetskänsla i Kanada. För Petter räcker det inte med att bara dricka utan han har

Rysk kaviar på mitt fat, det går bra nu och här kan jag för första gången känna en stor samhörighet med Petter. Som jag tidigare berättat ger IKEA mig som utlandssvensk möjligheten att köpa vår alldeles egna kaviar och den ligger på mitt fat vid varje äggfrukost. Efter detta tar jag mig friheten att skriva om texten till:

Väskor rullar in som de ska, det går bra nu och raden syftar givetvis på att alla dagens ankommande gäster hade med sig allt bagage ut från flygplatsen i Calgary. Jag kan inte nog förklara hur bra detta känns för mig; att för första gången slippa lägga energi på att jaga väskor hos indiska telefonoperatörer som inte har en aning vad de pratar om. Precis som Petter avslutar jag min förkortade refräng med

Det går bra nu, kompis det går bra nu och tänker då på den totala känslan jag har i kroppen. Det finns andra saker som har hänt i veckan som påverkar detta, och vad det är kommer komma till offentlighetens ljus lite senare, men -som sagt – det går bra nu!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar